1097 VP Amsterdam
Stuurt u ons een e-consult
De praktijk is iedere werkdag open tussen 8.00 en 17.00 uur. De assistente is aanwezig van 8-15 u.
Maandag t/m vrijdag
08.00-10.30; tussen 11.00-12.00 en tussen 13.30-14.00 uur. Voor dringende zaken die niet kunnen wachten: kies optie 1
Informatie over inschrijven als patiënt bij de huisartsenpraktijk is te vinden op de homepagina of via deze link (klik hier).
Wij accepteren alleen patiënten in postcodegebieden 1097 en 1098 die nog geen huisarts hebben in dit gebied.
U kunt herhaalmedicatie online aanvragen via de knop op onze website.
Telefonisch aanvragen is ook mogelijk, kies hiervoor optie 2 in het keuzemenu.
In onze praktijk is een praktijkondersteuner. Zij houdt de volgende spreekuren:
Onze doktersassistenten zijn goed opgeleide medewerkers met een medische achtergrond. Wanneer u de praktijk belt zult u veelal een van hen te spreken krijgen.
U kunt bij de assistent te terecht met al uw vragen en verzoeken. Ook houdt de assistent eigen spreekuur voor kleine kwalen. Wij vragen u zoveel mogelijk online te regelen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Een persoonlijk gezondheids dossier (PGO) is een eigen dossier van de patiënt, waar de patiënt zijn of haar data van verschillende zorgverleners – bijvoorbeeld huisarts en ziekenhuis – in een eigen dossier kan bewaren.
U kunt zelf een PGO uitzoeken. Het gebruik van een PGO wordt door de overheid aangemoedigd. Wij zorgen dat de relevante data uit uw dossier die bij ons bekend is, bij de leverancier van het PGO terecht komt.
Het gebruik van een PGO is doorgaans gratis.
U bent zelf vrij een PGO uit te zoeken. Een overzicht met beschikbare PGO’s vindt u hier. Mogelijke leveranciers zijn onder andere Quly en Gezondheidsmeter
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten: